Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Οι βασικές αρχές - πλαίσιο δράσης και το υπόμνημα, που κατέθεσε σήμερα στο Δ.Σ του Συλλόγου εκπαιδευτικών ΟΑΕΔ Νοτιοδυτικής Ελλάδας ο εκπρόσωπος της "ΑΤΑΞΙΑΣ"



Πραγματοποιήθηκε σήμερα ημέρα Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014 στην ΕΠΑΣ Πατρών τακτικό Δ.Σ. του Περιφερειακού Συλλόγου Εκπ/κών Λειτουργών Νοτιοδυτικής Ελλάδας, ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου Γιάννη Παναγοδήμου.

Ο εκπρόσωπος στο Δ.Σ. της "ΑΤΑΞΙΑΣ" κατέθεσε στα μέλη του συμβουλίου τις  ποιο κάτω εισηγήσεις-προτάσεις ως πρόγραμμα δράσης για το σωματείο μας.
Παρουσίασε ένα σχέδιο δράσης με αιτήματα καθώς και το σχέδιο υπομνήματος, που περιλαμβάνει το σύνολο των αιτημάτων μας με τα νέα δδομένα. Το τελικό κείμενο δεσμεύτηκε το Προεδρείο να το επιμεληθεί και με την εγκρισή μας (όσων συμφωνήσαμε)  μετα την τελική του μορφή, να προωθηθεί στους αρμόδιους παράγοντες, στους συναδέλφους, τους εκπαιδευτικούς κ.α. φορείς, καθώς και στα ΜΜΕ.
Δείτε τις σχετικές εισηγήσεις μας:


ΠΡΟΣ
Δ.Σ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΟΑΕΔ - ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
(Συνεδρίαση Δ.Σ. 23-10-2014)
Βασικές αρχές - πλαίσιο για δράση στη νέα περίοδο
Ριζική αύξηση του προϋπολογισμού για την παιδεία ώστε να διασφαλιστεί σχολείο σε κάθε γειτονιά, σε κάθε πόλη και κάθε χωριό, με τις αναγκαίες υποδομές, αναλώσιμα και δωρεάν βιβλία. Κατηγορηματικό όχι σε συγχωνεύσεις-κλεισίματα σχολείων.
Υγεία – Παιδεία – Πρόνοια – Κοινωνική Ασφάλιση είναι λαϊκά δικαιώματα και κατακτήσεις. Αγωνιζόμαστε για την υπεράσπισή τους. Υπεράσπιση των συνδικαλιστικών και πολιτικών μας ελευθεριών και δικαιωμάτων. Να σταματήσουν τώρα οι διώξεις αγωνιστών εκπαιδευτικών – συνδικαλιστών. Όχι στα νομικού εμπόδια στις απεργίες, όχι στη χειροτέρευση του ν.1264/82
► Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς με ακώλυτη μισθολιγική έξελιξη. Καμιά περικοπή σε συντάξεις και εφάπαξ, πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια εργασίας, με ανάλογες αυξήσεις. Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου μας στην προ του 2013 κατάσταση. Όχι στο νέο μισθολόγιο (φτωχολόγιο)–βαθμολόγιο (σφαγείο) με περισσότερους βαθμούς, μικρότερους βασικούς και εισαγωγή των bonous  για τους λίγους. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη για όλους τους εργαζομένους
►Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό πλαίσιο της αξιολόγησης. Να καταργηθούν όλοι οι σχετικοί νόμοι και ο νόμος για το Μισθολόγιο-Πειθαρχικό δίκαιο. Να καταργηθεί το αντιδημοκρατικό πειθαρχικό δίκαιο, που καταργεί το «τεκμήριο της αθωότητας», όπου στιγματίζει και θέτει σε αργία υπαλλήλους.
► Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. Κανείς αξιολογητής στις τάξεις και στα σχολεία.
►Διορισμοί εκπαιδευτικών τώρα στις σχολές ΟΑΕΔ από τους ενιαίους πίνακες του παιδείας, με πριμοδότηση της προϋπηρεσία των ωρομισθίων των σχολών μας για την προσμέτρηση στο σύνολό του κάθε συναδέλφου και με κριτήριο την ημερομηνία λήψης πτυχίου, ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά. Όχι στις ελαστικές μορφές εργασίας. Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Κατοχύρωση της προϋπηρεσίας, ώστε να οδηγεί σε διορισμό.
Κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει. Να επιστρέψουν πίσω όλοι συνάδελφοί μας που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα. Οργανικές θέσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς με διατήρηση των δικαιωμάτων που κατοχυρώνει το Σύνταγμα και ο διορισμός. Όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές με κριτήρια, μόρια, διαφάνεια και αντικειμενικότητα. Τα πάντα στη δημοσιότητα! Σύλλογος διδασκόντων με ουσιαστικές αρμοδιότητες και συλλογικό όργανο διοίκησης του σχολείου. ΟΧΙ στις διασιμότητες, απολύσεις βιομηχανία αργιών και τρομοκρατία στο σχολείο.
► Όχι στην κατεδάφιση της Δημόσιας Παιδείας. Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος 4186/13 για το «νέο σχολείο» και όλο το μνημονιακό νομοθετικό οπλοστάσιο. Αγωνιζόμαστε για πραγματικά Ενιαία 12χρονη Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση για όλους. Όχι στο «Νέο Σχολείο» στην πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
► Δημόσια και δωρεάν Λυκειακή Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση με ποσοστό θέσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Μετατροπή των ΣΕΚ σε Μέσες Επαγγελματικές Σχολές Τεχνών και Επαγγελμάτων που θα ανήκουν στο τυπικό σύστημα της ΤΕΕ, με ταυτόχρονη κατάργηση της Μαθητείας.
Συγκρότηση τμημάτων: 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στην κατεύθυνση και για κάθε 10 μαθητές δύο εκπαιδευτικοί στα εργαστηριακά μαθήματα (Ε).
Καμία ειδικότητα και κλάδος χωρίς 1η ανάθεση, όπου το σύνολο των αναθέσεων πρέπει να καλύπτει κάθε φορά τον απαιτούμενο ελάχιστο  αριθμό διδακτικών ωρών για την διασφάλιση της οργανικής θέσης.


ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΟΓΕΩΡΓΟΣ
ΕΠΑΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. Από την "ΑΤΑΞΙΑ"



ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΟΑΕΔ
Αρ. Πρωτ.
Πάτρα 23-10-2014
ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΟΣ
Οι εκπαιδευτικοί των σχολών ΟΑΕΔ μαζί με την ελληνική κοινωνία βρίσκονται αντιμέτωποι με τη φτώχεια και την ανεργία, την εξαθλίωση και τη φοροληστεία, τη διάλυση του κοινωνικού κράτους και την κατεδάφιση κατακτήσεων ενός αιώνα, το φόβο, τις διώξεις και την κρατική καταστολή, την περιστολή των δημοκρατικών δικαιωμάτων και το νεοφασισμό.
Η απόκτηση ειδικότητας στη ΤΕΕ δεν θα γίνεται πλέον από το τεχνικό σχολείο του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος στη χώρας μας, αλλά από ένα δίκτυο φτηνής και απλήρωτης κατάρτισης, χωρίς δικαιώματα και προοπτική για τη νέα γενιά, προς όφελος των πολυεθνικών και των οργανωμένων ιδιωτικών συμφερόντων στο τομέα αυτό. Ταυτόχρονα θέλουν να μετατρέψουν τους μαθητές και τους γονείς τους σε πελάτες, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η έκθεση του ΟΟΑΣΑ!
Οι συνάδελφοί μας ανησυχούν για το μέλλον των σχολείων μας και το δικό τους ως εκπαιδευτικοί του ΟΑΕΔ όταν έχουν ήδη ξεκινήσει τα μαθήματα (με καθυστέρηση) χωρίς να έχουν προσληφθεί καθηγητές, να χάνονται ώρες διδασκαλίας, ενώ με τις καταργήσεις των ειδικοτήτων στις ΕΠΑΣ, που προηγήθηκαν δημιούργησαν ένα αρνητικό κλίμα στην εκπαίδευση των σχολείων μας, όπου αρκετοί μαθητές διαμαρτύρονται (δικαιολογημένα) γι’ αυτή την κατάσταση και οι όποιες ανεξέλεγκτες καταστάσεις προκύψουν θα βαρύνουν αποκλειστικά τη διοίκηση.
Η κατάσταση αυτή καθώς οι ΕΠΑΣ έχουν ημερομηνία λήξης, ενώ οι ΣΕΚ δεν είναι ουσιαστικά Επαγγελματική εκπαίδευση, αν προστεθούν και τα εργασιακά, εκπαιδευτικά μισθολογικά και συνταξιοδοτικά θέματα που βρίσκονται στην «Προκρούστια κλίνη», καθώς η συμπλήρωση του ωραρίου έγινε πλέον ο εφιάλτης των συναδέλφων, οδήγησαν πολλούς εκπαιδευτικούς να φύγουν στη σύνταξη, χωρίς να αναπληρώνονται οι θέσεις τους με όλα τα γνωστά αποτελέσματα για την άρτια εκπαίδευση των μαθητών.
Δικαιολογημένη αυτή η ανησυχία των συναδέλφων και του Συλλόγου μας, δεδομένου ότι και η ΟΕΛ κεντρικά με ευθύνη της πλειοψηφίας «σκιαμαχεί» και είναι απών από κάθε διεκδίκηση. Είναι αναγκαίος ο αγώνας κατά της πολιτικής αυτής από τα πρωτοβάθμια σωματεία. Αγώνας αποτροπής όλων των αντιεκπαιδευτικών μέτρων και των πολιτικών. Κόντρα στα μνημόνια και τις ξενόδουλες συγκυβερνήσεις. Να μην επιτρέψουμε τα σκοτεινά σχέδια σε βάρος της χώρας μας που τα ξένα και ντόπια συμφέροντα απεργάζονται.
Με εργαλείο την αξιολόγηση, θέλουν να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία και να τα παραδώσουν στους νόμους της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας. Με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, μας θέλουν φτηνούς, αναλώσιμους, περιπλανώμενους, υποταγμένους,  χωρίς δικαιώματα και συνεχώς με το φόβο της απόλυσης.
Η μόρφωση δεν είναι εμπόρευμα, είναι καθολικό δικαίωμα και κατακτιέται με αγώνες ! Αναβαθμισμένη TEE με όλες τις ειδικότητες για μια νέα παραγωγική ανασυγκρότηση της εθνικής οικονομίας της χώρας. Πτυχία με επαγγελματικά δικαιώματα σε όλους.
Μπαίνει επιτακτικά το ερώτημα τι να κάνουμε. Έχουμε τη βαθιά πεποίθηση πως η πολιτική αυτή μπορεί να αναχαιτιστεί και να ανατραπεί μόνο μέσα από τον μαζικό, ενιαίο και παρατεταμένο αγώνα των εργαζομένων και όλου του λαού. Οφείλουμε ως εκλεγμένοι των συναδέλφων μας να φέρουμε στην ημερήσια διάταξη το τρίπτυχο Μισθός, Παιδεία, Υγεία – Πρόνοια, μόνιμη και σταθερή εργασία ως βάση πραγματικών αιτημάτων που μπορούν να συσπειρώσουν ευρύτερες εργατικές και λαϊκές δυνάμεις. Με βήματα σταθερά, αποφασιστικά, που θα «πατάνε» πάνω στην πραγματικότητα, που θα εμπνέουν τους εργαζόμενους και θα τους δημιουργούν την ελπίδα ότι μπορούν να αντιστρέψουν τη μαύρη πραγματικότητα, ότι μπορούν να αποκρούσουν τον εργασιακό εφιάλτη της κυβέρνησης και της τρόικα, μπορούν να προκύψουν αγώνες μαζικοί ενωτικοί ταξικοί και αποφασιστικοί.
Επιδιώκουμε ως Σύλλογος να υψώσει ένα τεράστιο πλέγμα προστασίας σε όλους τους συναδέλφους μας από τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές των κυβερνήσεων και κάθε αυθαιρεσία της Διοίκησης με απώτερο στόχο την εξασφάλιση της συνέχειας της ύπαρξής μας ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΟΑΕΔ.
ΑΡΧΕΣ – ΘΕΣΕΙΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
Επιτέλους πρέπει οι εκπαιδευτικοί να πάρουν τις τύχες στα χέρια τους και να μην περιμένουν τίποτε πλέον από όλους αυτούς που χρόνια τώρα μας έχουν οδηγήσει σε συνδικαλιστική χρεοκοπία!
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :
·         α) Την ενιαία δημόσια δωρεάν δευτεροβάθμια ΤΕΕ.
·         β) Την ελεύθερη πρόσβαση των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπ/ση σε αντίστοιχο τομέα της ειδικότητάς τους.
·         Η εκπαίδευση του ΟΑΕΔ να ανήκει στο δίκτυο της τυπικής δημόσιας Δ/θμιας Εκπ/σης του ενιαίου συστήματος ΤΕΕ, με ταυτόχρονη κατάργηση των άτυπων ΣΕΚ και κάθε άλλης μορφής κατάρτισης.
·         Η ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ να μετεξελιχθούν σε Σχολές Τεχνών και Επαγγελμάτων τριετούς φοίτησης.
·         Καμία αξιολόγηση εκπαιδευτικής μονάδας και εκπαιδευτικών που οδηγούν στην απόλυση.
·         Κατάργηση του νόμου για το φτωχολόγιο μισθολόγιο-βαθμολόγιο.
·         Δεν δεχόμαστε καμία διαθεσιμότητα και απόλυση συναδέλφων- επαναφορά των διαθέσιμων συναδέλφων στα σχολεία-Ασκούμε κάθε ένδικο μέσο υπέρ των συναδέλφων αυτών.
·         Εκδημοκρατισμός και διαφάνεια στα όργανα λήψεων αποφάσεων της εκπαίδευσης του ΟΑΕΔ
·         Αξιοκρατικές επιλογές στελεχών εκπαίδευσης-Καταγγέλλουμε κάθε παραγοντισμό σε βάρος θεσμών και προσώπων. 
·         Πλήρης συνταξιοδότηση στα 30 χρόνια προϋπηρεσίας ανεξαρτήτου ορίου ηλικίας
·         Επαγγελματικά δικαιώματα στους πτυχιούχους των σχολών μας σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ειδικότητάς τους στην αγορά εργασίας.
·         Την επαναφορά λειτουργίας των Μαθητικών εστιών του Οργανισμού.
·         Την δωρεάν σίτιση και μετακίνηση σε όλους τους μαθητές.
·         Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στις σχολές ΟΑΕΔ με κριτήριο την χρονολογία κτήσης του πτυχίου και τη συνολική εκπαιδευτική προϋπηρεσία.
·         Την αναγνώριση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας του ΟΑΕΔ από το Υπ. Παιδείας
·         Σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή στα εργαστήρια ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ
·         Αύξηση της κρατικής επιχορήγησης στις επιτροπές οικονομικών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολικών μονάδων και απλούστευση των διαδικασιών αυτών.
ΕΠΙΣΗΣ:
  1. Να αντιδράσουμε στη μετατροπή του ο ΟΑΕΔ σε δίκτυο δια βίου κατάρτισης μέσω των ΣΕΚ και του ελληνογερμανικού επιμελητηρίου.
  2. «ΟΧΙ" στις καταργήσεις ειδικοτήτων.
  3. Απαιτούμε την ίδρυση νέων ειδικοτήτων, εξακτινομένων τμημάτων και νέων σχολών ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ σε Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Ναύπακτο Αμφιλοχία, Λευκάδα, Δυτική Αχαΐα, Ηλεία, Θέρμο  Αιτωλ/νίας, Καλάβρυτα, Αργολίδα, Μεσσηνία κ.α.  με νέες ειδικότητες, όπως  αγροτουρισμού, οινοποιίας, τυποποίησης αγροτικών προϊόντων ΠΟΜ, γαλακτοκομίας-τυροκομίας, Μελισσοκομίας, αρτοποιίας-Ζαχαροπλαστικής, διαχείρισης απορριμμάτων και βιολογικών καθαρισμών, τεχνιτών συντήρησης ελκυστήρων, Οχημάτων-δικύκλων και εξωλέμβιων μηχανών, τεχνίτες καύσεως κίνησης αερίων  LPG και CNG,  Μηχανοτρονικής,  συντήρησης δικτύων πόλεων, τεχνίτες ελαιοτριβείων και αγροτουρισμού, τεχνίτες συσκευασίας αλιευμάτων (αυγοτάραχο κ.λ.π.),  σε περιοχές, που θα στηρίζεται η τοπική παραδοσιακή πρωτογενή και η τεχνική-εμπορική οικονομία.
  4. Ετήσια καθολική επιμόρφωση παιδαγωγική και επαγγελματική όλων των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων του Οργανισμού στις νέες τεχνολογίες με ταυτόχρονη αναγνώρισή της.
  5. Οριζόντια τακτική ενημέρωση όλων των σχολών και των συναδέλφων με βάση δεδομένων από το Σύλλογο για εκπαιδευτικά εργασιακά θέματα με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.
  6. Άμεση ηλεκτρονική επικοινωνία με όλους τους συναδέλφους και τα σχολεία. Κατασκευή ιστότοπου του Συλλόγου στο διαδίκτυο και κάθε όλο έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσο.
  7. Λειτουργία του Συλλόγου με εφημερίες των μελών του Δ.Σ.
  8. Οι συνεδριάσεις του Δ.Σ. να γίνονται σε όλες τις περιοχές ευθύνης του Συλλόγου εκ περιτροπής.
  9. Συντονισμός των Περιφερειακών Συλλόγων για την έξοδο του εκπαιδευτικού κινήματος από την πλήρη απαξίωση που μας έφεραν οι «αυλικοί» της διοίκησης.
  10. Συνεργασία με την αυτοδιοίκηση α’ και β΄ βαθμού για την ενίσχυση του ρόλου της δημόσιας ΤΕΕ και των σχολών μας. Να αποτρέψουμε τη μετατροπή της αυτοδιοίκησης σε φορέα κατάρτισης μέσου των σχεδιασμών των Ράϊχενμπαχ, Φούχτελ και του ελληνογερμανικού επιμελητηρίου.
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ:
  • ΝΑ ΕΝΩΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ
  • ΝΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕΙ Η  ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΕΕ-ΟΑΕΔ
  • ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΣΘΟ ΜΑΣ – ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ
  • ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΡΟΪΚΑΝΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ
  • ΚΑΝΕΝΑΣ ΙΔΙΩΤΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΟΑΕΔ  
  • Να σταματήσουμε τις απολύσεις που ετοιμάζουν.
  • Κανένας συνάδελφος δεν πρέπει να συμμετέχει στη διαδικασία αξιολόγησης-απόλυσης συναδέλφων μας.
Με τον οργανωμένο αγώνα σε κοινά αιτήματα και στόχους που ενώνουν μπορούμε μαζί με όλο το εκπαιδευτικό κίνημα της χώρας να ανατρέψουμε την αντιλαϊκή πολιτική των μνημονίων.   

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου