Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2017

Συνάντηση Δ.Σ. ΠΕΤΕΕΜ με Δ/ντή Γραφείου Υφυπουργού Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκη και με τον Δ/ντή ΤΕΕ (Παρασκευή 17-3-2017)



   Το Δ.Σ. της ΠΕΤΕΕΜ την Παρασκευή 17/03/2017 συναντήθηκε με τον κ. Θ. Κοτσιφάκη Δ/ντή του Γραφείου του αρμόδιου Υφυπουργού για την ΤΕΕ και δια βίου μάθησης κ. Δημήτρη Μπαξεβανάκη, ταυτόχρονα και με τον Δ/ντή ΤΕΕ κ. Γ. Μουστάκα και συζήτησαν τα εξής θέματα:
 1. Ομαδοποιήσεις Ειδικοτήτων του κλάδου ΤΕ01, στα πλαίσια υπομνήματος που είχαμε αποστείλει στο ΙΕΠ και το Υπουργείο, πριν την συνάντηση για αυτό το θέμα.
2. Αναθέσεις μαθημάτων ΕΠΑΛ
3. Λειτουργία τμημάτων φοίτησης μόνιμων εκπαιδευτικών ΤΕ01, στην ΑΣΠΑΙΤΕ ετήσιας Παιδαγωγικής επιμόρφωσης, που δεν κατέχουν το πτυχίο της ΠΑΤΕΣ ή έχουν 3/μηνη επιμόρφωση στην ΑΣΠΑΙΤΕ.
4. Στελέχη εκπαίδευσης – επιλογές διευθυντών ΕΠΑΛ και ΕΚ
5. Ωρολόγια προγράμματα ΕΠΑΛ
6. Ακαδημαϊκή αναγνώριση της διετούς ή μονοετούς φοίτηση (εντατικοποιημένου προγράμματος) στη ΠΑΤΕΣ / ΣΕΛΕΤΕ των τμημάτων πτυχιούχους Σχολών Εργοδηγών και ισοτίμων αυτών.



Για το 1ο θέμα ως ΠΕΤΕΕΜ είπαμε ότι με προϋποθέσεις συμφωνούμε με τις ομαδοποιήσεις των περισσότερων ειδικοτήτων εντός του κλάδου ΤΕ01, αρκεί να διασφαλίζονται: α) η προτεραιότητα στην Α’ ανάθεση των εκπαιδευτικών ΤΕ01 έναντι όλων των άλλων εμπλεκόμενων κλάδων με ανάθεση των εργαστηριακών και σχεδιαστικών μαθημάτων ειδικότητας και β) να προτάσσεται η αντιστοιχία των ειδικοτήτων ως προς τα εργαστηριακά διδασκόμενα μαθήματα και του σχεδίου τόσο για την οργανικότητα όσο και κατά των υπολογισμό των κενών και πλεονασμάτων. Στο θέμα αυτό του κλάδου μας υπήρξε ταύτιση απόψεων με του εκπροσώπους του Υπουργού ενώ μας ενημέρωσαν ότι είναι ειλημμένη πολιτική απόφαση για τις ομαδοποιήσεις. Επιμείναμε  στην ομαδοποίηση των ΤΕ01.01 με τους ΤΕ01.05 καθώς και τους ΤΕ01.06 με τους ΤΕ01.07
            Για το 2ο θέμα, όσον αφορά τις αναθέσεις στην Γ΄ ΕΠΑΛ, αναφέραμε τον σοβαρό ρόλο που έχουν επωμιστεί οι εκπαιδευτικοί των εργαστηριακών μαθημάτων του κλάδου ΤΕ01 (άρθρου 14 Ν. 1566/85) και υπερτονίσαμε στους εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, το γεγονός της οριστικής παύσης της αμφισβήτησης της Α’ ανάθεσης των εργαστηριακών καθηγητών στον φυσικό τους χώρο εργασίας. Ταυτόχρονα τονίστηκαν από το Δ.Σ της ΠΕΤΕΕΜ στους εκπροσώπους του Υπουργείου οι αντιφάσεις, από το γεγονός του αποκλεισμού από την συμμετοχή μας στην διδασκαλία των μαθημάτων Προσανατολισμού Α’ Τάξης ΕΠΑΛ, ακόμα και όταν οι διάφορες δράσεις του Project περιλαμβάνουν και εργαστηριακή εξάσκηση των μαθητών.
Στο 3ο θέμα, για την φοίτηση στην ΑΣΠΑΙΤΕ των συναδέλφων, που υπηρετούν ως μόνιμοι στα ΕΠΑΛ του Υπουργείου παιδείας και τις ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ, που δεν κατέχουν το Πτυχίο ΠΑΤΕΣ / ΣΕΛΕΤΕ, αίτημα που το είχαμε  θέση αρκετό καιρό τώρα, μας απάντησαν ότι το Δ.Σ. της σχολής αποφάσισε τη λειτουργία τμημάτων μονίμων εκπαιδευτικών ΤΕ01. Για τις λεπτομέρειες και την διαδικασία φοίτησης, θα συνέλθει άμεσα η τριμερής επιτροπή (Μουστάκας από ΑΣΠΑΙΤΕ, Κοτσιφάκης από Υπουργείου και Καλουδιώτης από την ΠΕΤΕΕΜ) για τον καθορισμό τους, ώστε να αρχίσουν να παρακολουθήσουν το ετήσιο πρόγραμμα φοίτησης οι συνάδελφοι από τη νέα Ακαδημαϊκή χρονιά.
Όσο αφορά για τα στελέχη εκπαίδευσης (4ο θέμα) και ιδιαίτερα των διευθυντών ΕΠΑΛ και ΕΚ υπενθυμίσαμε τις θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, της ΟΛΜΕ και τους αγώνες της ΠΕΤΕΕΜ για ισότιμη υπηρεσιακή αντιμετώπιση και συμμετοχή στις διαδικασίες επιλογής,  όλων των κλάδων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, με την επαναφορά του άρθρου 11 του Νόμου 1566/85 (νόμου πλαίσιο) της εκπαίδευσης, χωρίς διακρίσεις, αποκλεισμούς και ιεραρχικές ταξινομήσεις. Οι άξιοι και ικανοί για θέση συντονιστή-διευθυντή σχολικής μονάδας είναι σε όλους τους κλάδους. Οριζόντιος αποκλεισμός εκπαιδευτικών είναι άδικος - όχι δίκαιος - ενώ ισοπεδώνει και υποβιβάζει μια κατηγορία εκπαιδευτικών, που εν τέλει έχει δώσει δείγματα γραφής και σε διεύθυνση σχολικών δομών της ΤΕΕ.
Υπερτονίσαμε και το γεγονότος ότι και στα ΔΙΕΚ ακολουθείται μια αντίστοιχη τακτική, στις επιλογές Δ/ντών αποκλείοντάς μας, προκρίνοντας «ασύμμετρα» τυπικά προσόντος, αντί του ουσιαστικού παραγόμενου εκπαιδευτικού και διοικητικού έργου στην μη τυπική κατάρτιση, όπου ο κλάδος μας και σε αυτή τη δομή είχε καθοριστικό ρόλο και από τη θέση διευθυντών.        
Σταθήκαμε και στο γεγονός ότι παρά την απόφαση του ΣτΕ πρέπει να διασφαλίζεται η διεύρυνση της δημοκρατίας και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιλογή των στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης. Κάθε περεταίρω  συρρίκνωση της συμμετοχικής δημοκρατίας και ενίσχυση, των υπηρεσιακών παραγόντων, δεν μας βρίσκει σύμφωνους. Η συνέντευξη δεν πρέπει να είναι πανάκια και το μοναδικό κριτήριο διασφάλισης της αξιοκρατίας στην επιλογή κάποιου σε θέση ευθύνης στη σχολική μονάδα και οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους να μην έχουν λόγο για τα στελέχη της εκπαίδευσης και να θεωρούνται «ανάξιοι» αλλά ταυτόχρονα «λειτουργοί» για την μόρφωση και αγωγή της νέας γενιάς!
Για το λόγο αυτό ζητήσαμε με τη νέα νομοθετική παρέμβαση του Υπουργού Παιδείας όλα τα παραπάνω να διασφαλιστούν πλήρως και να ξεπεραστούν οι «κραυγές» του παλαιού κόσμο της εκπαίδευσης.
Όσον αφορά για τα ωρολόγια προγράμματα των ΕΠΑΛ ζητήσαμε στην Α’ τάξη να υπάρξουν επαγγελματικά μαθήματα με τις εργαστηριακές τους εφαρμογές, ενώ για την Α΄ ΓΕΛ αντίστοιχα πρέπει τα μαθήματα αυτά να διαχέονται στο πρόγραμμα και αυτής της δομής. Δέχθηκαν οι συνομιλητές μας να γίνει κάποια παρέμβαση με τα μαθήματα επιλογής κ.α. στο Λύκειο Για τη Β’ ΕΠΑΛ βάλαμε κάθετα το θέμα να επανέρθουν οι ειδικότητες διότι οδηγούμαστε σε κλείσιμο των περισσοτέρων ΕΠΑΛ, δεδομένου και του κόφτη που θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο την ύπαρξη όλων των ειδικοτήτων στη Γ’ τάξη σε όλα τα ΕΠΑΛ 
Τέλος ζητήσαμε την επικαιροποίηση της ακαδημαϊκής βαθμίδας των πτυχιούχων της ΠΑΤΕΣ / ΣΕΛΕΤΕ των τμημάτων πτυχιούχων σχολών εργοδηγών και ισοτίμων αυτών, διετούς ή μονοετούς φοίτησης με εντατικοποιημένο πρόγραμμα σπουδών, ύστερα από την κατάργηση της διάταξης του άρθρου 11 Ν. 2817/2000 για την επιμόρφωση του κλάδου.          
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΠΕΤΕΕΜ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου